ЗАМОВИТИ

ВПЛИВ КОЛЬОРУ НА ЛОГОТИП І ДИЗАЙН

©ЛОГОМАЙСТЕР

Відомо, що окремо взятий колір або поєднання кольорів може сприйматися людиною по-різному залежно від культурно-історичного контексту, від просторового розташування колірної плями, її форми та фактури, від налаштованості та культурного рівня глядачів та багатьох інших чинників.

Значення цієї проблеми для художників прикладних спеціальностей досить зрозуміле. Адже будь-який твір прикладного мистецтва або дизайну - стіни будівель, декоративні тканини, предмети оздоблення, одяг, машини та знаряддя праці - створює колірне середовище, яке так чи інакше формує душевний стан людини, що впливає на лад її думок і рівень працездатності. З усього комплексу питань, що складають складну проблему психологічного впливу кольору, для дизайнерів особливо актуальні питання фізіологічних реакцій людини на колір та про колірні асоціації. Викладемо коротко їх суть. Усі спектральні кольори тим чи іншим чином впливають на функціональні системи людини.

Червоний - збуджуючий, зігріваючий, активний, енергійний, проникаючий, тепловий, активізує всі функції організму; використовується для лікування вітряної віспи, скарлатини, кору та деяких шкірних захворювань; на короткий час збільшує м'язову напругу, збільшує кров'яний тиск, прискорює ритм дихання.

Помаранчевий – тонізуючий; діє у тому напрямі, як і червоний, але слабше; прискорює пульсацію крові, покращує травлення.

Жовтий (найсвітліший у спектрі) - тонізуючий, фізіологічно оптимальний, найменш стомлюючий; стимулює зір та нервову діяльність.

Зелений (найзвичніший для органу зору) - фізіологічно оптимальний; зменшує кров'яний тиск та розширює капіляри; заспокоює та полегшує невралгії та мігрені; на тривалий час підвищує рухово-м'язову працездатність.

Блакитний – заспокійливий; знижує м'язову напругу та кров'яний тиск, заспокоює пульс та уповільнює ритм дихання.

Синій - заспокійлива дія переходить у пригнічуючу; сприяє загальмовування функцій фізіологічних систем людини.

Фіолетовий - поєднує ефект червоного та синього кольорів; справляє пригнічуючу дію на нервову систему.

Вивчаючи цей перелік, можна побачити у ньому цікаву особливість - періодичність. Збудлива дія кольору ніби перебуває в періодичній залежності від довжини хвилі. Функція збудливої дії може бути зображена у вигляді синусоїди. Довжини хвиль випромінювання зручніше відкладати на горизонтальній осі в порядку зменшення. Перший за рахунком колір, червоний, - збуджуючий. Але максимального ступеня цієї якості він досягає не на самому початку видимої області спектру, а дещо відступивши від початку, тобто там, де цей колір набуває максимальної для свого колірного тону яскравості. Помаранчевий і жовтий - тонізуючі кольори, тобто збудлива їхня дія помірковано, зменшено кількісно. Зелений - фізіологічно нейтральний колір, оскільки він є кольором біологічного середовища, з якого вийшла людина. У блакитному кольорі вже явно відчувається заспокійлива дія, яка в міру переходу блакитного до синього та фіолетового зростає. І нарешті, фіолетовий колір впливає гнітюче. Однак, підходячи від червоного до фіолетового кінця, спектр прагне замкнутися. Крайності сходяться. У фіолетовому з'являється щось від червоного, тобто щось збуджуюче. Пурпурним кольором, що поєднує в собі властивості червоного та фіолетового, коло замикається.
Розробка логотипу, створення логотипу, створення фірмового стилю, розробка фірмового стилю - наша улюблена робота!

Отримайте консультацію
зручним для Вас способом!

Швидко Вам відповімо або дзвоніть:
+38 067 799-84-98